marți, 18 septembrie 2007

“Ţiganii m-au adus la sapă de lemn"

Spune antrenorul de fitness Vladimir Voiaşciuc O clădire din buricul târgului a devenit subiect de scandal între cele două familii de proprietari care locuiesc aici. Un fost cercetător deţine, pe strada Traian Grozăvescu din Timişoara, peste 66% dintr-o clădire cu subsol şi două nivele. De câţiva ani, omul nu mai are linişte. El este presat de familia de romi mutată la etajul superior, să vândă tot şi să-şi ia tălpăşiţa. La un preţ de nimic, evident. De zece ori mai slab ca preţul pieţii. Pensionarul a încercat aproape orice pentru a-şi salva liniştea şi familia. A acceptat chiar, ca la parterul clădirii, să închirieze spaţiul unui proprietar de la o firmă de fitness şi culturism. Gelaţii şi musculoşii care s-au perindat pe aici nu i-au intimidat deloc pe ţigani. Dimpotrivă. Sportivii de performanţă sau simplii amatori, care au zi de zi de a face cu fiarele, au dat înapoi. Ţiganii l-au adus la faliment pe Vladimir Voiaşciuc, patronul sălii de culturism şi la disperare pe proprietarul a trei sferturi din clădire, Ion Diaconu.Legea junglei"De peste 50 de ani locuiesc în această casă. Deţin trei sferturi din clădire, dar la etajul superior s-au perindat de-a lungul timpului peste 70 de persoane şi cred că vreo 13 naţii. Cu nimeni nu am avut ceva de împărţit. În 2004, fostul proprietar face o şmecherie. Ştiind că apartamentul a fost cumpărat în 1999 prin Legea 112 şi nu poate fi vândut, l-a lăsat cu titlul de moştenire unei familii de romi. În fapt, totul a fost doar o vânzare - cumpărare ce a ocolit legea. Deşi există dovezi, primăria nu s-a implicat deloc şi justiţia tergiversează cazul. Încă de la început, noul proprietar, Elena Pascal, a dat anunţuri peste tot să vândă apartamentul. După ce apartamentul a fost vândut Larisei Stan şi aceasta l-a închiriat, a început calvarul pentru mine şi familia mea", îşi aminteşte Ion Diaconu, omul ce deţine peste 66% din clădirea de pe strada Traian Grozăvescu, nr. 4. De atunci, pensionarul timişorean a înregistrat peste 30 de plângeri sau reclamaţii, la aproape toate autorităţile statului. Deşi situaţia era extrem de gravă, nimeni nu a intervenit serios. Familia de romi l-a ameninţat în tot acest timp cu moartea, a distrus aproape tot ce se afla în partea comună a imobilului, i-au spart geamurile casei şi au ajuns să-l agreseze fizic pe bătrân şi familia sa. Cu toţii au ajuns la capătul răbdării. Au căutat o ultimă soluţie. Să închirieze o parte din imobil unei firme de fitness şi culturism. Ghinion... "Sunt falimentar, dar nu renunţ, aşa cum au făcut-o toţi"Vladimir Voiaşciuc este omul ce a promis că va rămâne mereu aproape de bătrânelul şantajat şi de familia acestuia. Acum, el este în pragul falimentului. "În iulie, am deschis aici o sală de culturism, după ce am închiriat spaţiul. Din 200 de sportivi, cât aveam la început, acum sala este veşnic goală. S-au speriat cu toţii, şi nici gratis nu ar mai veni la sala mea. Ţiganii m-au adus la sapă de lemn. Mi-au spart geamurile, mi-au distrus tot, fac o mizerie de nedescris intenţionat şi îmi înjură în permanenţă clienţii. Urinează pe geamuri, îmi mătură gunoiul în sală. Nu mai rezist, şi nimeni nu ia vreo măsură", spune Vladimir Voiaşciuc. Ţiganii au vrut iniţial să cadă la învoială cu patronul sălii de culturism, devenit peste noapte vecin, dar văzând că nu le merge, au sfârşit prin a face tot posibilul să-l dea afară din spaţiul închiriat şi să îşi continuie liniştiţi presiunile împotriva proprietarului de drept. "Mi-au oferit 50.000 de euro, cu banii jos, pentru a-l prosti pe proprietar să le vândă lor tot la preţul de 150.000 de euro. Este o nebunie, clădirea şi terenul valorează de cel puţin zece ori mai mult. Poliţia le-a dat doar câteva amenzi şi primăria vrea să mă închidă pe mine, după ce mi-au făcut o reclamaţie. Toţi mi-au zis că nu se bagă. Ţiganii sunt prea bazaţi şi ştiu unde să împingă banul", mai susţine Voiaşciuc.

Niciun comentariu:

Google
 
buy

View My Stats